Roczniki

Kalejdoskop Belfra 1-2021.pdf
Kalejdoskop2 (1).pdf

Narzędzia do pracy zdalnej

Zdalne lekcje

  • Geometria w nauczaniu zdalnym

  • Bezpieczeństwo ucznia na lekcjach wychowania fizycznego
    w czasie kształcenia na odległość

  • Jak to – zdalne nauczanie wychowania fizycznego?

  • Przy tablicy czy zdalnie – to wciąż lekcja!

  • Romantyczne zainteresowanie światem grozy w balladzie Adama Mickiewicza „Lilije”. Scenariusz lekcji on-line
    z wykorzystaniem mobilnych aplikacji edukacyjnych

Poza lekcjami...

  • Międzynarodowe projekty edukacyjne pomocne w zdalnej
    i stacjonarnej pracy nauczyciela polonisty

Nie tylko zdalną pracą żyje nauczyciel...

  • Na marginesie kalendarza

  • Oddziaływanie psa terapeutycznego na rozwój uczniów
    z autyzmem i Zespołem Aspergera

Poczytajmy, pooglądajmy, przedyskutujmy...

Praca z uczniem zdolnym

  • Uczeń uzdolniony plastycznie

  • Uczeń zdolny – ulga czy wyzwanie?

  • Zajęcia dodatkowe z GeoGebrą – scenariusz zajęć

  • Metody pracy aktywizujące uczniów na zajęciach praktycznych

  • Bajka o Baltim, czyli metoda podcastów w pracy z uczniem zainteresowanym nauką programowania

  • Microsoft Sway jako narzędzie wspierające ucznia zdolnego

  • Praca z uczniem zdolnym wyzwaniem dla nauczyciela i szkoły

  • Uczeń w młodszym wieku szkolnym jako eksperymentator


Innowacje pedagogiczne

  • Sprawozdanie z realizacji innowacji pedagogicznej „Teatr to my”

  • O innowacji pedagogicznej „TIK-owe inspiracje lekturowe”

  • Innowacja „Blogujemy i zdrowo żyjemy”


Dla dyrektorów szkół/placówek

  • Efektywna współpraca z rodzicami szansą na pełny rozwój ucznia. Cz. 1.


Dla nauczycieli przedszkoli

  • Kinezjologia edukacyjna w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym 50

  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami kinezjologii edukacyjnej – scenariusz zajęć dla dzieci starszych

  • Wiosna jest ciekawa – zabawy matematyczno-przyrodnicze (zajęcia z wykorzystaniem ćwiczeń kinezjologii edukacyjnej)

  • Znamy zwierzęta egzotyczne – scenariusz zajęć z wykorzystaniem elementów kinezjologii edukacyjnej


Dla nauczycieli religii

  • Rok św. Melchiora Grodzieckiego i św. Jana Sarkandra na Podbeskidziu – podsumowanie


Nauczycielskie refleksje

  • O braterskiej mocy


Poczytajmy, pooglądajmy, przedyskutujmy!

  • Prawdziwe życie w wyobrażonych światach

Kalejdoskop3_VII_IX_2021.pdf

Tytułem wstępu

Praca w klasie/grupie zróżnicowanej

  • Specyfika pracy w klasie/grupie mieszanej

  • Metoda WebQuest w klasie zróżnicowanej

  • Zajęcia z programowania w klasie o zróżnicowanym poziomie
    na podstawie Stratcha Juniora®

  • Indywidualizacja na zajęciach wychowania fizycznego

  • Uczeń uzdolniony ruchowo – diagnoza i wsparcie

Zdalne lekcje

  • Dźwięk w edukacji: mniej obrazu – więcej ruchu!

  • Wakeletowe inspiracje

  • Biteable – animowane filmy jako ciekawe uatrakcyjnienie lekcji

Lekcje off-line i online

  • Scenariusz lekcji języka polskiego w starszych klasach szkoły podstawowej

  • Scenariusz lekcji języka polskiego na temat roli kobiet
    w wielokulturowości Bielska-Białej

Dobre praktyki

  • Myślenie dywergencyjne – pomysł na innowację w szkole podstawowej

Poczytajmy, pooglądajmy, przedyskutujmy!

  • Czytaj ze smakiem – nie tylko o przepisach

  • Józef Drożdż – refleksja nad autorytetem


Dla nauczycieli przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej

  • Wszyscy lubią LEGO!

  • Edukacja klockiem po(d)parta. Czy edukacja wczesnoszkolna może być
    klockiem podparta? A może tylko poparta?

  • Jaka będzie ta grupa?

  • Wykorzystanie metody Weroniki Sherborne – propozycje zajęć

  • Zabawy na letniej łące – scenariusz zajęć w grupie mieszanej

  • Deszczowe chmurki – zabawa dydaktyczna

  • Zabawy motyli – opowieść ruchowa

  • Co czuła Świetlinka? – wiersze opisujące emocje i przemyślenia
    kilkuletniej dziewczynki, w różnych sytuacjach

  • „Wierszyki dla maluszka, co wpadają mu do uszka” cz. 1