Numer 1/2022
Spis treści
TYTUŁEM WSTĘPU 3
PRACA Z UCZNIEM WYKAZUJĄCYM TRUDNE ZACHOWANIA
Katarzyna Mrówka
Wygaszanie zachowań nieakceptowalnych społecznie u dzieci z Zespołem Aspergera 4
Magdalena Bielenin
Zachowania trudne u uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz uczniów z niepełnosprawnością intelektualną 8
POMYSŁY, INSPIRACJE...
Jolanta Mysińska
ZŁAPmy ICH! na czymś dobrym 11
Agnieszka Pollak-Olszowska
Metody pracy z tekstem poetyckim dla uczniów z SPE na przykładzie twórczości patronki roku 2022 Marii Konopnickiej 13
OFF-LINE I ON-LINE
Jolanta Markiel-Gumińska
Katarzyna Szczęść
Potyczki ortograficzne – utrwalenie zasad pisowni wyrazów z „ó” i „u” – scenariusz zajęć dla klas 3 i 4 15
Katarzyna Kozioł-Biłek
Prehistoria rysowana kreską i linią – scenariusz lekcji plastyki dla klasy 4 19
NIE TYLKO LEKCJE...
Katarzyna Pytlik-Jakubiec
Małgorzata Bizoń-Węglarz
Gazetka szkolna – rozwija, inspiruje, jednoczy społeczność szkolną 22
NAUCZYCIELSKIE REFLEKSJE
Karolina Chruścińska
Uczeń i nauczyciel, czyli po co nam ta kreatywność? 29
EDUKACJA CZYTELNICZA
Dorota Siwor
O rabczańskim festiwalu, czyli jak zakorzenić się w książkach 29