Numer 3/2021

Spis treści

Tytułem wstępu

Praca w klasie/grupie zróżnicowanej

Specyfika pracy w klasie/grupie mieszanej 4

Metoda WebQuest w klasie zróżnicowanej 6

Zajęcia z programowania w klasie o zróżnicowanym poziomie na podstawie Stratcha Juniora® 11

Indywidualizacja na zajęciach wychowania fizycznego 23

Uczeń uzdolniony ruchowo – diagnoza i wsparcie 25

Zdalne lekcje

  • Dźwięk w edukacji: mniej obrazu – więcej ruchu! 27

  • Wakeletowe inspiracje 30

  • Biteable – animowane filmy jako ciekawe uatrakcyjnienie lekcji 32

Lekcje off-line i online

  • Scenariusz lekcji języka polskiego w starszych klasach szkoły podstawowej 36

  • Scenariusz lekcji języka polskiego na temat roli kobiet w wielokulturowości Bielska-Białej 40

Dobre praktyki

  • Myślenie dywergencyjne – pomysł na innowację w szkole podstawowej 45

Poczytajmy, pooglądajmy, przedyskutujmy!

  • Czytaj ze smakiem – nie tylko o przepisach 47

  • Józef Drożdż – refleksja nad autorytetem 55


Dla nauczycieli przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej

Wszyscy lubią LEGO! 57

  • Edukacja klockiem po(d)parta. Czy edukacja wczesnoszkolna może być klockiem podparta? A może tylko poparta? 59

  • Jaka będzie ta grupa? 63

  • Wykorzystanie metody Weroniki Sherborne – propozycje zajęć 64

  • Zabawy na letniej łące – scenariusz zajęć w grupie mieszanej 66

  • Deszczowe chmurki – zabawa dydaktyczna 69

  • Zabawy motyli – opowieść ruchowa 70

  • Co czuła Świetlinka? – wiersze opisujące emocje i przemyślenia kilkuletniej dziewczynki, w różnych sytuacjach 71

  • „Wierszyki dla maluszka, co wpadają mu do uszka” cz. 1 73


Kalejdoskop3_VII_IX_2021.pdf