Numer 3/2021
Spis treści
Tytułem wstępu
Praca w klasie/grupie zróżnicowanej
Specyfika pracy w klasie/grupie mieszanej 4
Metoda WebQuest w klasie zróżnicowanej 6
Zajęcia z programowania w klasie o zróżnicowanym poziomie na podstawie Stratcha Juniora® 11
Indywidualizacja na zajęciach wychowania fizycznego 23
Uczeń uzdolniony ruchowo – diagnoza i wsparcie 25
Zdalne lekcje
Dźwięk w edukacji: mniej obrazu – więcej ruchu! 27
Wakeletowe inspiracje 30
Biteable – animowane filmy jako ciekawe uatrakcyjnienie lekcji 32
Lekcje off-line i online
Scenariusz lekcji języka polskiego w starszych klasach szkoły podstawowej 36
Scenariusz lekcji języka polskiego na temat roli kobiet w wielokulturowości Bielska-Białej 40
Dobre praktyki
Myślenie dywergencyjne – pomysł na innowację w szkole podstawowej 45
Poczytajmy, pooglądajmy, przedyskutujmy!
Czytaj ze smakiem – nie tylko o przepisach 47
Józef Drożdż – refleksja nad autorytetem 55
Dla nauczycieli przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej
Wszyscy lubią LEGO! 57
Edukacja klockiem po(d)parta. Czy edukacja wczesnoszkolna może być klockiem podparta? A może tylko poparta? 59
Jaka będzie ta grupa? 63
Wykorzystanie metody Weroniki Sherborne – propozycje zajęć 64
Zabawy na letniej łące – scenariusz zajęć w grupie mieszanej 66
Deszczowe chmurki – zabawa dydaktyczna 69
Zabawy motyli – opowieść ruchowa 70
Co czuła Świetlinka? – wiersze opisujące emocje i przemyślenia kilkuletniej dziewczynki, w różnych sytuacjach 71
„Wierszyki dla maluszka, co wpadają mu do uszka” cz. 1 73