Numer 2/2021

Spis treści

  • Na wstępie...


  • Praca z uczniem zdolnym

  • Uczeń uzdolniony plastycznie 4

  • Uczeń zdolny – ulga czy wyzwanie? 7

  • Zajęcia dodatkowe z GeoGebrą – scenariusz zajęć 9

  • Metody pracy aktywizujące uczniów na zajęciach praktycznych 12

  • Bajka o Baltim, czyli metoda podcastów w pracy z uczniem zainteresowanym nauką programowania 16

  • Microsoft Sway jako narzędzie wspierające ucznia zdolnego 20

  • Praca z uczniem zdolnym wyzwaniem dla nauczyciela i szkoły 25

  • Uczeń w młodszym wieku szkolnym jako eksperymentator 35


  • Innowacje pedagogiczne

  • Sprawozdanie z realizacji innowacji pedagogicznej „Teatr to my” 40

  • O innowacji pedagogicznej „TIK-owe inspiracje lekturowe” 44

  • Innowacja „Blogujemy i zdrowo żyjemy” 46


  • Dla dyrektorów szkół/placówek

  • Efektywna współpraca z rodzicami szansą na pełny rozwój ucznia. Cz. 1. 48


  • Dla nauczycieli przedszkoli

  • Kinezjologia edukacyjna w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym 50

  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami kinezjologii edukacyjnej – scenariusz zajęć dla dzieci starszych 53

  • Wiosna jest ciekawa – zabawy matematyczno-przyrodnicze (zajęcia z wykorzystaniem ćwiczeń kinezjologii edukacyjnej) 55

  • Znamy zwierzęta egzotyczne – scenariusz zajęć z wykorzystaniem elementów kinezjologii edukacyjnej 58


  • Dla nauczycieli religii

  • Rok św. Melchiora Grodzieckiego i św. Jana Sarkandra na Podbeskidziu – podsumowanie 59


  • Nauczycielskie refleksje

  • O braterskiej mocy 61


  • Poczytajmy, pooglądajmy, przedyskutujmy!

  • Prawdziwe życie w wyobrażonych światach 64

Kalejdoskop2.pdf